همیار ترخیص ساعی ـ خدمات ترخیص کالا ـ ترخیص کار گمرک تهران

مراحل قانونی ترخیص کالا در ایران

مشاوره ترخیص کالا در ایران
Ratings
(0)

ترخیص کالا در ایران فرآیندی است که در طی آن کالاها و اجناس به گمرکات ارائه شده و با ارائه مدارک لازم ، عملیات آزاد سازی اجناس برای وارد کننده و صادر کننده ها صورت می گیرد. انجام این عملیات به کالا ها وجهه قانونی داده و آن ها را از حالت غیر قانونی و قاچاق بیرون می آورد.

زمانی که به ترخیص کالا در ایران اشاره می کنیم در واقع منظور مهیا کردن و ارائه مدارک و مجوزات مورد نیاز به گمرکات و دستگاه های مسئول برای انجام عملیات ترخیص کالا می باشد. در طی این فرآیند باید به تهیه مجوز های مختلف از نهاد های متفاوت مثل وزارت ارشاد ، سازمان بهداشت ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وزارت ارتباطات ، سازمان انرژی اتمی ، نهاد های انتظامی و مبارزه با مواد مخدر ، قرنطینه مرزی و در مواردی قوه قضاییه و سایر مجوزات لازم اقدام شود. مجوز وزارت راه نیز به ناوگان های غیر ایرانی که به حمل و نقل بین المللی مشغول هستند تعلق گرفته که اخذ این مجوز شامل پرداخت ده در صد از هزینه حمل کالا می باشد.

علاوه بر بخش بین المللی ترخیص کالا در ایران شامل حمل و نقل و انتقال کالا به مقاصد درون مرزی نیز می باشد. ترخیص کاران به منظور ترخیص کالا در ایران عموما در گمرکات ، بنادر و فرود گاه ها مستقر می باشند. معمولا ترخیص کاران به صورت تخصصی به ترخیص یک قلم کالای خاص به صورت حرفه ای می پردازند به طور مثال تنها در حوزه صنایع فلزی و یا شیمیایی به مشغول به فعالیت هستند .

ترخیص کالا از گمرک مهم ترین فرآیند در زمینه واردات کالا به شمار آمده و همچنین این فرآیند بسته به قوانین و مقررات کشورها قوانین و سلسله مراتب گوناگونی را شامل می شود. در خصوص انجام این فرآیند مهم همواره لازم است که با مراحل ترخیص کالا از گمرک آشنا باشید و قوانین و مقررات آن را به خوبی بشناسید، چرا که در صورت بروز هرگونه بی دقتی و عدم شناخت کافی از مراحل انجام ترخیص کالا از گمرک، ترخیص کالای شما قاچاق شمرده شده و در نتیجه خسارت های مالی و اعتباری زیادی را برای شما به وجود می آورد.

شناخت تمام قوانین و مقررات جا به جایی کالاهای وارداتی و یا به عبارتی آشنایی با چگونگی انجام مراحل ترخیص کالا از گمرک می تواند برای هر تاجر و بازرگانی امری مهم و پرفایده باشد؛ اما با توجه به مشغله های کاری افراد بهتر آن است که برای انجام تمامی مراحل ترخیص کالا از گمرک این کار را به شرکت های فعال در این زمینه بسپارید و همواره برای انجام کارهای مربوط به ترخیص کالای تجارت خود از چنین شرکت هایی راهنمایی بگیرید و از تجربیات آن ها در این زمینه بهره مند شوید.

در واقع شرکت هایی که در زمینه ترخیص کالا از گمرک فعالیت دارند، علاوه بر آنکه با تمام قوانین و مراحل انجام این کار آشنا هستند، بارها و بارها این کار را در مرزهای مختلف و در خصوص جا به جایی انواع مختلف کالاها انجام داده اند و در نتیجه تجربه کافی در این زمینه را دارند؛ بنابراین با سپردن فرآیند ترخیص کالاهای تجارت خود به این شرکت ها نه تنها در وقت خود صرفه جویی می کنید بلکه از پرداخت هزینه های سنگین و بیهوده نیز جلوگیری به عمل می آورید.

کارشناسان شرکت همیار ترخیص ساعی همراه دو دهه سابقه حرفه ای در زمینه ترخیص کار کالا، انجام امور گمرکی این شرکت را در سال ۱۳۹۴ تاسیس نمودند تا بتوان با تغییر رویه های گمرکی و تجارت فرامرزی در زمینه های ترخیص کالا،صادرات و واردات با استفاده از تجارب یکایک آنها در کنار تجار و وادکنندگان کشور در پیشبرد تجارت خارجی نقش به سزایی ایفا نمایند
 

آدرس شرکت

  • 02188721155
  • 09353505100
  • تهران ـ خیابان وزرا ـ خیابان بیستم ـ پلاک 28
    طبقه دوم ـ واحد چهار